Panda Antivirus er dælme ikke for kvikke

I dag besluttede jeg mig for, at prøve Panda Antivirus. Jeg købte antivirusprogrammet på antivirus.dk.

Under købet skulle jeg så oplyse alle personlige oplysninger, altså navn, adresse m.v. og selve betalingen gik glat og uden problemer. Da betalingen var gennemført, fik jeg besked på, at der var sendt mig en mail med en aktiveringskode.

Mailen kom ganske få sekunder efter, og herfra er det så, at alt sund logik forsvandt.

I mailen var der et link til en aktiveringsside hos antivirus.dk. Dette klikker jeg så på og kommer ind på en side der kun indeholder et link til en engelsksproget side hvor aktiveringen skal fortsættes. Se her ville de tabe min gamle far som ikke fatter en bjælde andet end dansk – hvorfor hulen laver de ikke aktiveringssiden på dansk når nu den hidtige proces har været på modersmålet?

Anyway (for at blive i deres sprog), så skal man gudhjælpende mig igen indtaste ALLE sine oplysninger én gang mere! Hvorfor hulen bruger de ikke de data man indtastede da man købte og betalte Panda Antivirus?

Nederst på denne side skal man så indtaste den aktiveringkode man fik i mailen. Dette felt har de så været så geniale at låse så man ikke kan kopiere og indsætte fra mailen, man SKAL indtaste det manuelt! Som om det ikke var nok, så skal man og GENTAGE sin aktiveringskode – igen manuelt naturligvis!

Så fik jeg besked på, at den indtastede aktiveringskode allerede var blevet brugt af en anden ……. HVAD????

“Prøv igen” står der så – nå ja, man kunne jo have tastet forkert …..

Så bliver man igen sendt til formularen, ikke blot tilbage til formularen så man kunne rette i de data man havde indtastet, næe nej, det skal jo ikke være for nemt, så man skal såmænd starte forfra med ALLE oplysninger igen!

Igen fik jeg beskeden, at aktiveringskoden var brugt af en anden. SÅ BLEV JEG SGU SUR

Sendte en mail til supporten for telefonisk support koster en bondegård!

De svarede så tilbage om jeg var kunde i forvejen og om jeg havde et kundenummer de kunne få!

Kære venner, hvis jeg én gang havde været igennem denne proces, så havde jeg godt nok ikke købt jeres antivirus. Dette skrev jeg til dem og så aktiverede de min konto manuelt.

Helt ærligt, vi lever i år 2008 – måske man hos antivirus.dk skulle tage at læse en bog om brugervenlighed …

Skriv et svar